فیبر 3 گرم فیبر موجود در یک پرتقال متوسط ​​به حفظ سلامت روده ها، کاهش کلسترول و خطر بیماری قلبی و جلوگیری از زخم کمک می کند.

فیبر همچنین نحوه جذب قند توسط بدن شما را کند می کند اگر دیابت دارید یک امتیاز بزرگ است.

کلسیم پرتقال سرشار از این ماده مغذی مهم است که استخوان ها، اندام ها و ماهیچه های شما را قوی نگه می دارد.

فولات برای مادران و نوزادان پرتقال یک راه عالی برای دریافت دوز زیادی از فولات به طور طبیعی است.

بدن شما از آن برای تقسیم سلول ها و ساخت DNA استفاده می کند از آنجایی که به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک می کند، یک ویتامین B بسیار مهم برای زنان باردار است.

قند پرتقال والنسیا شمال خوب 12 گرم شکر موجود در یک پرتقال همگی طبیعی هستند این با نوع شکری که در یک آب نبات دریافت می کنید متفاوت است.

به علاوه،  پرتقال شیرین شمال تمام فیبرها، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های موجود در پرتقال آن را به انتخاب بهتری برای بدن شما تبدیل می کند. پرتقال خام را انتخاب کنید که قند کمتری نسبت به نوع خشک آن دارد.

پتاسیم این ماده مغذی فشار خون شما را کاهش می دهد و پرتقال هم یک دسته از آن را دارد.

اسید سیتریک  پرتقال خونی شمال و سیترات این ترکیبات به جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه کمک می کند.

خطرات سلامتی پرتقال
گاهی اوقات شما می توانید بیش از حد از یک چیز خوب دریافت کنید اگرچه این به طور عمده در مورد فرم مکمل صدق می کند، اما مصرف بیش از حد ویتامین C در یک زمان می تواند فیبر و قند بیشتری نسبت به نیاز بدن شما بدهد.

مراقب حالت تهوع، استفراغ، اسهال، گرفتگی معده، سردرد و بی خوابی باشید.

پرتقال سرشار از اسید است و این می تواند علائم بیماری ریفلاکس معده (GERD) را بدتر کند.

اگر از بتا بلوکرها استفاده می کنید، پرتقال بیش از حد می تواند مصرف پتاسیم شما را افزایش دهد و منجر به آسیب کلیه شود.

اگر بدن شما آهن بیشتری نسبت به نیاز خود ذخیره می کند، وضعیتی به نام هموکروماتوز، دوزهای بالای ویتامین C می تواند آهن بیشتری اضافه کند و به بافت های شما آسیب برساند.

ویتامین C پرتقال تامسون  همچنین ممکن است جذب داروهای حاوی آلومینیوم مانند بایندرهای فسفات را افزایش دهد و اگر تحت درمان جایگزینی هورمون هستید، سطح استروژن شما را افزایش دهد.

در مورد آب پرتقال، ممکن است مقداری شکر اضافی دریافت کنید و در عوض مقداری فیبر از دست بدهید آب میوه بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن شود که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به خصوص در میانسالی افزایش دهد.

اما هم پرتقال کامل و هم آب آن برای شما مفید است.

طرز تهیه و نگهداری پرتقال
می توانید پرتقال های خود را در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید اما اگر می دانید تا چند روز آنها را نمی خورید، آنها را در کشوی یخچال خود قرار دهید.

  • منابع:
    1. Facts About Florida Oranges & Citrus
  • تبلیغات: 
    1. با سیر مژه های خود را بلند کنید
    2. راه های رسیدن به موفقیت در کوتاه ترین زمان ممکن
    3. سفارش پودر آویشن کوهی 100 گرمی
    4. ساخت اولین لباس نامرئی جهان در چین !!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *